What if..


What if there was a medicine for celiac, would you use it?
I would absolutely use a medicine in this period of my life. At this moment my life is pretty amazing: a lot of party’s, diners, evenings out etcetera. However, the celiac also makes my life complicated. I always have to call in advance, ask people to pay attention with my diet. So it would make my life a lot easier at this moment. However, because of my celiac and the constant reading of labels, I know what kind of bullshit they put in our food. Therefore, I try to eat organic when it is possible. I know the use of medicine isn’t a good thing for your body. So the perfect medicine for me would be a medicine you can take when you know you are going to eat something not-gluten-free. Just in some exceptions.
Would you use any medicine?

Wat als…


Wat als er op dit moment een medicijn voor coeliakie was. Zou je dit dan gebruiken?
Over deze vraag bloggen we vandaag. Het antwoord op deze vraag is voor mij duidelijk. Op dit moment in mijn leven? Absoluut! Niet zozeer, zoals ik al eerder schreef omdat ik alle glutenproducten zo mis, maar meer om mijn leven een stuk makkelijker te maken. Op dit moment bestaat mijn leven uit vele etentjes, feestjes, gezamenlijke dinertjes, nog meer feestjes en nog meer eten. Een heerlijk leven dus, maar met coeliakie ook een gecompliceerd leven. Want vriendin A. viert haar verjaardag in dat restaurantje, maar zijn er wel glutenvrije opties? Ik ga wel weer even bellen. Lief dat dat ene collegaatje je uitnodigt voor een etentje bij haar thuis, maar weet ze wel dat je glutenvrij eet en wat ze kan maken? A never ending story.
Aan de andere kant ben ik er door mijn glutenvrije leven en het eeuwige lezen van etiketten ook achter gekomen wat een troep er door ons eten zit. Vandaar dat ik zelf ook steeds meer biologisch probeer te eten, en het gebruik van medicijnen probeer te beperken. Daarom lijkt mij de ideale oplossing een pilletje die je moet innemen als je weet dat je gluten gaat eten. Dus alleen in uitzonderlijke gevallen.
Zouden jullie een medicijn gebruiken?



Bekijk ook hoe de andere glutenvrije bloggers over dit onderwerp denken..


Chantal - http://chantalisglutenvrij.wordpress.com
Mirjam – http://ikbenglutenvrij.nl
- Valentine - http://www.gluuts.nl 
- Kirsten - http://glutenblij.nl











0 reacties:

Post a Comment

 

Newsletter

Blogger

BlogSociety

Meet The Author

Creative Commons-Licentie
Toestemming met betrekking tot rechten die niet onder deze licentie vallen zijn beschikbaar via www.glutenfreeamsterdam.com.