#Wijbloggensamenglutenvrij

Advice

Every 15th of the month is #wijbloggenglutenvrij, in other words glutenfree bloggers blogging about the same subject. This time we will answer the follwoing question: what kind of advice would you give someone who has just been diagnosed glutenfree? What do you think is a shame you didn’t knew directly?

My glutenfree tips:

1. Write a long email to all your friends and family and explain them clearly what gluten are, which products are tricky, how you can cook prober glutenfree and even give them some recipes! Make sure they treat this email like a bible! Every time I eat out I still have to call, explain, check check dubbelcheck, believe me you get tired of it! (sorry friends, who are doing the best they can, I know it is difficult).

2.  There are restaurants where you can eat something else than a salad! Go out and find them!

3.  Genius bread and Yam bread are the best breads I have found so far.


Elke 15e van de maand is er het #wijbloggenglutenvrij blog. Op deze dag blog ik samen met andere glutenvrije bloggers over het zelfde onderwerp. Deze maand beantwoorden wij allemaal de vraag: welk advies zou jij aan iemand geven die net glutenvrij is? Wat vind je jammer dat je niet meteen wist?

Hieronder mijn tips:

Schrijf een uitgebreide e-mail naar al je familie en vrienden. Leg daarin uit wat gluten zijn, waar het allemaal in zit, welke producten twijfelachtig zijn, hoe je goed glutenvrij eten klaarmaakt en stuur zelf wat receptjes mee. Ik zit nog steeds wekelijks aan de telefoon met vrienden om uitleg te geven, geloof me dat kan vermoeiend zijn! (Sorry alle lieve vrienden die zo hun best doen, ik weet dat het lastig is)
Er zijn restaurants die meer bieden dan een saaie salade! Ga naar buiten en ontdek de mogelijkheden..
Genius Brood en Yum Brood zijn de lekkerste broden die ik tot nu toe gevonden heb, na een hele hoop miskopen!
Coeliake is lastig, maar zorg ervoor dat je het niet te zwaar neemt en probeer er ook af en toe om te lachen, hierbij wat websites:



0 reacties:

Post a Comment

 

Newsletter

Blogger

BlogSociety

Meet The Author

Creative Commons-Licentie
Toestemming met betrekking tot rechten die niet onder deze licentie vallen zijn beschikbaar via www.glutenfreeamsterdam.com.